Tvångstanke eller "fixidé", vart går gränsen?


Jag vill inte kalla det tvångstankar, jag väljer att kalla det för fixidéer. Jag har massvis!!! Men ingenting som hindrar mig i vardagen. Är det bara jag? Jag gör en liten lista på dem sakerna jag kan komma på så här på rak arm. Dela gärna med er av era fixidéer 😊
  • När jag kommit ut på E4 och har gasat upp så måste jag lägga ur å lägga i femmans växel ett antal ggr för att verkligen känna mig säker på att jag lagt i rätt växel. Det är inte att det alltid är 3 ggr eller så utan ibland räcker det med en gång och ibland håller jag på hela vägen fram till Hudik.
  • Jag måste SE när vattenkokaren slår av sig för att den är klar. Det räcker inte att jag står 1 decimeter därifrån och hör utan jag måste se, detta innebär att det stackars vattnet ibland får koka upp massor av gånger.
  • Jag måste ha mycket toapapper hemma annars får jag panik!
  • Jag måste tanka bilen när jag har ungefär halv tank kvar, för att vara säker på att undvika katastrofer.
  • Jag ställer minst 6 alarm på både telefonen och plattan, det görs också i en speciell ordning och vissa ggr räcker det att jag gör det en gång och andra kvällar får jag kolla tills sambon blir knäpp på mig.
  • När jag borstar tänderna så måste jag borsta tungan tills jag får kväljningar.
  • Jag måste ständigt kolla så att jag verkligen har nycklar och mobil på mig.
  • När jag ska sova så måste jag nr 1. Gå på toa. Nr 2. Ta nässpray. Nr 3. Dricka vatten. Nr 4. Ha på läppsyl. Denna procedur kan ske många ggr.
  • Tittar jag på film eller serie via plattan eller telefonen så måste jag ha laddaren i HELA tiden.
  • Jag måste tvätta kläderna när jag använt dem en gång. Ibland fler ggr när det gäller byxor men just tröja, trosor och strumpor används högst en dag.
  • Jag kan inte duscha bara kroppen utan jag måste tvätta håret osv osv.
  • Detta är ingen fixidé men jag är BESATT av att glåma på Dr pimple popper.

Det där var några. Jag har troligtvis massa fler men är för trött för att komma på det nu. 
Så snälla ni! Säg att jag inte är galen och berätta vad ni har för fixidéer 😊 

Kommentera här: