Sleepless in korset

Sömnlös. 
När man provat allt och ändå inte somnar så lägger man sig i soffan och glåmar på serier. Jag är så trött så det kryper i hela mig. Tack gode Gud så händer detta inte särskilt ofta längre. Förr var det varje vecka. Så jag ska väl inte gnälla egentligen.
Apropå gud. Jag är verkligen inte troende. Jag tror inte på någon gud. Av någon anledning så tror jag på spöken men inget annat. Jag tror inte att det finns nå högre makter. Många gånger önskar jag verkligen att jag var troende. Människor som har en stark tro på gud verkar alltid ha en tröst i gud, dem tror att allt händer pga Guds vilja och det inger någon form av trygghet. 
Så jag önskar verkligen att jag var troende. Men det går inte att tvinga fram en tro. Jag har försökt.
Men det finns en liten historia eller vad man ska kalla det. Den har inte fått mig att ifrågasätta min icke existerande tro. Jag har ingen tro och så är det bara. Men jag tycker att det är en lite mysig "historia". Så här kommer den 
"Det var två astronauter i rymden, den ena var präst och den andra var en hjärnkirurg. Prästen säger
-Nu har jag varit i rymden så många gånger men jag har aldrig sett gud. 

Märkligt svarar hjärnkirurgen, jag har opererat tusentals hjärnor men jag har aldrig sett en tanke". 

Från det ena till det andra, när jag ligger sömnlös så tänker jag mycket på min familj och mina vänner. Jag är så otroligt tacksam för min familj, min sambo och hans familj och mina vänner. Jag har inte särskilt många vänner och det är något jag valt själv.
För det är som så att jag hellre har få vänner än många bekanta.

Jag måste säga några ord om min bästa vän A. Hon känner mig bättre än jag känner mig själv. Hon har alltid dem rätta svaren och hon vet alltid vad hon ska säga. Hon finns alltid där för mig och jag vore ingenting utan henne. Vår vänskap är sådär stark att ingenting känns på riktigt förens jag berättat det för henne. Hon känner mig, hon förstår mig och oftast behöver jag inte ens säga något för hon både ser och känner hur jag mår utan att hon behöver fråga. Det finns ingen som kan trösta mig så som hon kan. Jag vore ingenting utan dig A. Jag älskar dig av hela mitt hjärta. Tack för att du finns, tack för att jag får vara en del av ditt liv och tack för att du är du. Du är fantastisk, helt underbar, du är en fullfjädrad gudinna ❤

Nä, nu ska jag göra ett nytt försök och hoppas på sömn!

Kommentera här: