Låt oss snacka om kläder, skor, väskor, smink och hår!

När jag var yngre så var jag mycket mer noggrann än vad jag är nu. När det gällde allt. Jag hade alltid målade naglar och var nästan alltid sminkad och jösses Amalia om inte håret såg bra ut. Men just kläder har jag aldrig någonsin varit noga med. Jag skulle kunna gå och handla i pyjamas. Min sambo och min mamma mår lite dåligt inombords när jag åker hemifrån i mjukisbyxor. Alltså när det väl gäller, när det är kalas, nå andra festligheter och om man ska gå ut och fika eller äta så klär jag mig fint. Men i vardagen så vinner det sköna! 

Fråga: Hur är ni gällande vilka kläder ni visar er ute med?

Smink. Foundation, rouge, mascara och puder har jag på mig när jag känner för det. Det är ytterst sällan jag kör med countouring (eller hur det nu stavas). Det är väldigt sällan jag lägger ner mer än 3 minuter på att sminka mig. Men precis som med kläderna. Om det verkligen gäller så kan jag piffa upp mig rejält.

Fråga: Ni som sminkar er varje morgon, hur orkar ni? Ge mig tips tack!

Skor finns det väl inte så mycket att säga om. Jag äger på tok för lite skor för att vara fruntimmer. Det är ju för tusan nästan pinsamt! Jag älskar skor men jag är så jävla snål när det gäller grejer till mig själv. Och högklackat har jag endast vid speciella tillfällen. Skulle jag gå i för höga klackar eller i stilettklackar så skulle jag troligtvis bryta varenda ben i hela kroppen. Jag skulle få ligga med en sånt där sexigt helkroppsgips i minst 17 månader.

Hår. Jag lät det vara hur som helst förr men nu sen jag klöpp av det så är jag faktiskt mer noggrann och kollar en extra gång i spegeln så att blotta synen av mig inte skrämmer ihjäl pensionärer och små barn.

Men min kära vänner. Nu kommer vi till min bästa vän och mitt överlevnadskit. Väskan! Jag åker icke iväg utan väskan. Det är som att lämna huset utan kläder och det gör man ju inte så ofta. Eller jag gör det iallafall inte så ofta. Jag vet inte hur ni gör 😊 jag skulle nog klara av att överleva i några veckor om jag skulle bli strandsatt någonstans. Finns det inte i min handväska så är det nog inget viktigt heller! Väskan väger flera ton ibland. Fan det är mycket en ful brud måste ha i väskan för att överleva!  

Så, nu har jag skrivit ännu ett totalt värdelöst inlägg! Heja mig 😊

Kommentera här: