Enorm felbedömning av person!

Jag har precis haft ett långt telefonsamtal med en föredetta kollega. Jag har haft så svårt för denna kvinna då hon och en annan mobbade mig och fick mig att m

å så fruktansvärt dåligt. Jag älskar mitt jobb men jag ville inte vara kvar på grund av hur dem behandlade mig. Den andra är totalt blind för sina egna fel och brister, hon har ljugit och manipulerat så mycket att det är helt sjukt. Jag har vetat att hon är manipulativ och att hon töjer på sanningen, eller snarare skapar sin egen sanning. 
Iallafall så drogs denna kvinna med i galenskaperna, mobbningen och lögnerna. Så som ni alla troligtvis förstår så har jag inte haft höga tankar alls om denna kvinna. Nu har hon och jag pratat riktigt och det känns så jävla skönt! Hon inser exakt vad som hänt, vad hon har gjort och hur hon har fått mig att må. Så hon har bett så otroligt mycket om ursäkt och förklarat hur det varit från hennes sida. Och det är så fantastiskt jävla fint, moget, ansvarsfullt och varmt. Det känns så skönt i hjärtat och magen nu. Detta samtal fick mig att inse hur fruktansvärt fel jag har haft om denna kvinna. 
Hon är så varm och godhjärtad men blev så otroligt manipulerad så hon behandlade mig som skit. 
Men det vackra i det här är att vi har pratat nu. Vi har båda berättat hur vi känt och hur allt sett ut i våra ögon. Vi har inte bråkat, vi har inte skrikit eller skällt på varandra. Vi har bara haft en lång, trevlig, givande konversation.
Denna kvinna är så mycket starkare och finare än jag trodde. Och det känns så skönt att jag har haft fel. Och att vi pratat med varandra och vi har löst alltihopa och jag skulle bli stolt om jag skulle kunna kalla henne för min vän en vacker dag.
Bland det starkaste man kan göra i mina ögon är att faktiskt inse sina egna fel och brister, att se vad man gjort fel och att kunna be om ursäkt för det.
Så jag vill tacka dig för detta samtal och säga att jag har inget agg mot dig alls. Och jag är otroligt tacksam och glad för din ursäkt och dina fina ord.
Tack kära du ❤

Kommentera här: