Plötsligt händer det!

Doris har tidigare landat på min arm men då flaxade hon iväg illa kvickt! Men idag satt hon sig på mitt bröst och satt där en stund. Vilken lycka! Hon fräste lite åt mig och försökte göra sig stor men när hon märkte att jag inte skulle stressa henne eller tvinga fram något så lugnade hon ner sig. Hon har inte kommit och satt sig nå mer med mig men det är enorma framsteg! Det var en dag sent men ändå den bästa julklappen någonsin 😍
När jag skriver såna här saker i bloggen, på Facebook eller instagram så tänker jag att jag måste låta hemskt löjlig. Men ni som har eller har haft fåglar själv förstår exakt vad jag menar och hur jag Känner! Enorm lycka!😊

I övrigt så har det varit en bra jul. Spenderade förmiddagen av julafton hemma med sambon och dunbollarna. Sen spenderade vi några timmar hos mormor och morfar med familjen sen var vi hos svärmor i några timmar. Det har
 varit en väldigt mysig jul men jädrar vad trött man blir!

Från det ena till det andra, för några månader sedan så konstaterades det att jag har anemi (dåligt blodvärde). Och jag hade ganska mycket symtom, jag blev dock bättre ganska snabbt när jag fick börja med medicin. Men nu är nästan alla symtom tillbaka trots att jag fortfarande äter medicin. Jag vet inte om det är normalt att det blir så här eller om jag borde ringa doktorn. Jag får blåmärken, har kronisk huvudvärk, jag är alldeles yr, helt obeskrivligt trött, orkeslös, feberkänslor osv osv. Jag mår så bra i övrigt nu så det är så jäkla tråkigt att ha en kropp som inte alls fungerar som den ska. Jag har fibromyalgi och sakroiliit. Dem sjukdomarna är kroniska och det finns inte mycket att göra åt det. Men denna anemin som jag nu har ska ju försvinna. Vet inte om dem borde leta varför jag har det. 
Jag vill inte låta sjukdomar och diagnoser definiera vem jag är men jag måste acceptera att det är en stor del av mitt liv. Men jag gör så gott jag kan för att inte låta det hindra mig i min vardag. 

Nu vart det mycket babbel och ett inlägg men lite blandat innehåll. Men ibland så blir det så 😊
Jag hoppas att ni alla har haft en underbar jul ❤

Kommentera här: