Konsten att göra sig i ordning!

Det är ytterst ytterst sällan som jag orkar göra mig i ordning. Och om jag gör mig iordning så är det oftast lite halvhjärtat bara. Lite foundation, rouge, puder och mascara. Men några ggr per år så lägger jag verkligen ner tid på att försöka vara tjusig även om det är som att sätta läppstift på en gris.
Men iallafall, när jag gör mig iordning så brukar jag tänka på fördelar och nackdelar gällande att göra sig tjusig om man är kvinna eller man. Och jag får alltid samma tankar. För snoppdjuren så går det ju mycket snabbare. Men det finns egentligen inte så mycket dem kan göra. Fixa till håret lite och dra på sig skjorta eller kavaj eller liknande. Vi fruntimmer har ju mycket mycket mer valmöjligheter. Man kan styra det utefter hur man sminkar sig, hur man fixar håret, vad man väljer för smycken, om man målar naglarna osv osv osv. Möjligheterna är oändliga!
Men det tar ju en jävla tid.
Snoppdjur kan ju också göra sig väldigt fina men inte alls på samma sätt som fruntimmer. 
Om man orkat fixa håret, smink och naglar och dessutom orkar raka benen trots att man ska ha jeans. Då jäklar är man på hugget och man känner sig jäkligt fräsch. 
Hur gör snoppdjur för att få den känslan?
 

Kommentera här: