Dunbollskärlek

Sixten har kämpat i flera månader för att få Doris uppmärksamhet och att hon ska putsa honom. Nu har hon fattat grejen så hon putsar honom så fint sen lutar hon fram huvudet  och vill också bli putsad och hon är så vacker!
Vad gör Sixten Då? Jo han börjar klia sig på huvudet och putsa sig själv där han kommer åt. 
Långa långa stunder kan dem sitta med huvudet på sned mot varandra och vänta på att bli putsad, men då sitter dem bara där och ser knäppa ut. Fantastiskt vackra men knäppa!
Sixten har uppvaktat Doris enda sen hon kom, 
men hon har varit riktigt riktigt jäkla svårflörtad. 
Och nu när hon har fattat så är det Sixten som inte fattar hur man gör 😂 
Även om detta inte är en blogg som är enbart för mina fåglar så ska ni ändå veta att det kommer att vara massa inlägg om dem. Dem är en så stor del av mitt liv, dem är hysteriskt roliga och så fantastiskt vackra. Jag älskar dessa dunbollar så enormt mycket!
Ibland tror jag att det är höns jag köpt när dem vandrar runt på golvet och pickar. 
Man älskar ju alltid sina djur. Men med just fåglar är det något alldeles speciellt. Och dem får mig att skratta varje dag. Jag skulle kunna spendera hela dagarna med att endast sitta och glåma på dem där två 😍 
Det är fantastiskt att dem funnit varandra och att iallafall Doris putsar Sixten.
Samtidigt så blir jag lite orolig att han helt ska tappa intresset han haft gällande att gosa med mig. Nu när han har skaffat en fjälla så kanske inte morsan duger längre. 
All kärlek jag fått från Sixten har gjort mig bortskämd, jag kommer att bli väldigt väldigt ledsen om det försvinner.
Men jag får tänka som så att han har iallafall fått en artfrände, en fjälla dessutom. Det gör honom lyckligare än att bara ha mig. 
Jag ska berätta historien om hur/varför jag började älska fåglar. Men jag tar det en annan dag 😊
Jag önskar er alla en riktigt god jul 😊❤
1 Angelica :

skriven

Hej ❤️

2 A:

skriven

Hej ❤️

Kommentera här: